Tiedote: yleisörajoitukset Varsinais-Suomessa
17.11.2021 14:15 Uutiset / Pääsivusto

Lounais-Suomen aluehallintovirasto on tehnyt päätöksen koskien yleisötilaisuuksien järjestämistä Varsinais-Suomessa. Päätös on voimassa 16.11. – 16.12.2021 välisen ajan.

Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin koronatilanne on huonontunut, jonka seurauksena Lounais-Suomen aluehallintovirasto on 15.11.2021 tehnyt päätöksen koskien yleisötilaisuuksien järjestämistä Varsinais-Suomessa. Päätös on voimassa 16.11. – 16.12.2021 välisen ajan.

Jatkossa voimassa olevaa koronapassia edellytetään yleisön osalta yli 50 hengen ottelutapahtumissa kaikilta yli 16-vuotiailta. Näissä tilaisuuksissa koronapassin tarkastamisvastuu on tapahtuman järjestäjällä (eli kotijoukkueella). Mikäli siis yleisöä saapuu paikan päälle seuraamaan otteluita, niin heidän tulee varautua esittämään voimassa oleva koronatodistus. Koronatodistuksen saa ladattua osoitteesta: www.kanta.fi/koronapassi ja sen voimassaolon saa kotijoukkueen toimihenkilö tarkastettua esimerkiksi älypuhelimeen ladattavalla applikaatiolla. (Löytyy sovelluskaupasta nimellä: ”koronatodistuksen lukija”)

Suosittelemme vahvasti kasvomaskin käyttöä sisätiloissa jokaisen yli 12-vuotiaan osalta. Jokaisen on huolehdittava myös hyvästä käsihygieniasta sekä riittävistä turvaväleistä.

Harjoitusvuorot jatkuvat normaaliin tapaan. Liikuntapaikoille ei kuitenkaan pidä mennä, jos on vähänkin flunssan oireita. Mahdollisista oireista tulee ilmoittaa viipymättä omalle joukkueenjohtajalle sekä vastuuvalmentajalle.

Lisätiedot:

Kalle Lahti